Medicin.

Jag har faktsikt aldrig varit så mycket för medicin, så länge jag kan komma ihåg har jag hellre haft lite huvudvärk istället för att ta en värktablett. Sedan förstår jag värre tillstånd, klart jag välkomnade lite knark efter operation. Frågan är dock om man bör härda istället i vissa fall, ex att riskera få en svår hudsjukdom av ibuprofen, då har jag hellre ont! Eller att man blir självmordsbenägen av antidepp, det värsta är att läkemedelsföretagen känner till detta, men de gör inget åt, de betalar höga priser för att deras knark ska gå igenom testerna istället för att ändra formula. Har ni någon gång läst om bieffekter på bipackssedeln innan ni använder en medicin? Jag brukar göra det.... oftast är det ganska otrevliga saker på dem.


Och så har vi apoteket som bara säljer "hårt testade produkter" som alli exempelvis (och ibuprofen såklart), pfft.
Bevisen finns överallt och jag har läst många skrämmande artiklar på sistone, men här är det senaste jag kommit över som fick mig att skriva just detta inlägg.



(Och om man läser introtexten där så ser vi något som kommer mer och mer, vi borde välkomna östkulturens läkemedelskonst, de har varit bra på sånt där i flera tusen år, medans vi i västvärlden avfärdar det som häxkonst och framställer medicin syntetiskt, vad är "häxkonst" egentligen? Naturligt uppvuxna örter eller tabletter ihopkokade på ett lab?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0