Min dag på Komvux.

Det känns så himla bra idag, igår började jag en resa mot en bättre vardag (eller det är inte 100% ännu, men jag är ganska säker på att det kommer gå vägen). Om några år kanske jag får smaka livets sötma, men till en början kan det bli tufft. Jag gick till CVL igår, dörren stod det "vi tar endast emot förbokade besök", "shit", tänkte jag, men gick in ändå och klampade med bestämda steg mot receptionen.


-Hej, jag har inte bokat någon tid men jag skulle vilja läsa Kemi B till hösten, sa jag lite trevande.
-Vi har en jourtid om 20 min, men om du redan bestämt dig så kan jag skriva upp dig, är det på Linnéskolan du vill gå?
"Tillsammans med GYMNASIEELEVER????", flyger igenom mitt huvud, men det som kommer ut är
-Öööööh...
-Jag vet inte om man kan studera kemi på distans, vänta ska jag kolla, receptionisten fann sig ganska fort och tog fram en broschyr. JO, men det kan man!
-Men då måste jag väl ändå komma in någonstans för att labba? OCH kan man läsa Kemi B på Naturkunskap i grunden, eller måste jag läsa Kemi A först då? För jag har inte läst Kemi A innan.
Nu börjar receptionisten se lite osäker ut och vänder sig om för att fråga syven,
-Kan man läsa Kemi B på Naturkunskap eller måste man ha Kemi A då?
Vägledaren svarar att man måste läsa A-kursen först då. Receptionisten fortsätter,
-Vi har sista ansökningsdag idag för kursen som börjar 7e Maj om du vill gå den?
-Men, OJ, då måste jag bestämma mig NU alltså.... gud vad jobbigt.
-Men du, vi bokar in dig på den där jourtiden ändå.... det blev lite mer komplicerat än jag trodde.
Receptionisten fortsatte sitt klippande, jag gick och satte mig ner för att vänta på min jourtid.




Summa summarum, jag är JÄVLIGT glad att jag gick ner just igår och att jag tog med mig mitt betyg. De hade en representant från skolan som satt där också så jag kunde ställa massor med frågor jag undrade över (förmodligen just för det var sista ansökningsdagen). Nu har jag alltså skrivit upp mig på en kurs som börjar sjunde Maj och hoppas jag kommer in på den, räknade ut att kör jag 25% så är jag klar i mitten på september. Sen måste jag öka min studietakt för att vara klar till årsskiftet med B-kursen (tänkte försöka köra lite snabbare på A-kursen också, men eftersom jag jobbar 75% så var jag realistisk i planeringen, jag får ändra slutdatum en gång om jag känner att det går fortare eller långsammare), jag HOPPAS innerligt att jag blir antagen nu, för detta VILL jag, det ska bli så spännande!

Idag är vi helt lediga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig Du :-)

2012-04-04 @ 19:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0