Träna.

Ska en runda i spåret, inget hårt inget långt, en kort joggingtur idag bara, för att vänja mig vid kylan.... just nu sitter jag i sängen med fötterna under täcket och myser... det är fint väder ute, men jag vet att det luras, att det egentligen är svinkallt! Men jag måste, antingen blir det utomhus eller så får jag springa på löpband (Lena sa att hon sprungit på löpband igår, och jag rös lite inombords), jag gillar det inte, dels för att jag inte har några inomhusskor som ger rätt stöd till mina fötter och ben, så det skulle bli väldigt platt och göra mer skada än hjälp, dels för att bandet i sig är väldigt platt, det är kvavt inomhus, det är ett läskigt band som rör på sig. Konditionstränar jag på gym, blir det spinning eller crosstrainer. Som någon sa, "man åker inte skidor för att bli bra på att cykla" (tror det var så, personen ifråga jämförde i alla fall två konditionssporter och att man inte gör den ena för att bli bra på den andra, det är sant, jag tränar ingen löpteknik på crosstrainer). Summa summarum, jag måste vänja mig vid kylan, för det är den jag måste välja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0