Att göra saker.

Känner mig så otroligt nöjd nu, har tvättat en månads tvätt, började klockan nio och hämtade det sista vid tre, har gjort veckostädet och bytt sängkläder. Förut var sånt hemskt jobbigt, men nu går det på en dans när Grappe är på jobbet win-win, han behöver inte städa eller bli störd av att jag gör det, jag får egentid och kan göra fint utan att bli störd, avbruten eller få min städning saboterad på en gång (förut var det ofta så att han var TVUNGEN att gå på toa direkt efter att jag skurat den eller ABSOLUT skulle ha mat på en gång när köket var färdigt, dålig timing eller undermedvetet sabotage, who knows?).

Plus att lite annat blir gjort i städångesten, jag ringde ikea och tandläkaren idag när jag satt och grämde mig över att det snart skulle dammsugas. Jättetråkigt, men det är ungefär det jag har att säga. Jag är ganska tillfreds idag, igår ville jag bara explodera och döda någon... men inte nu, livet är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0