Dofter och musik skapar minnen.

Det började med att jag fick för mig att lyssna på Snook, jag fick en flashback från mitt första ungdoms-sm, mitt, möjligtvis, sämsta lopp någonsin (om man räknar bort början av min karriär då jag lyckades få sistasträckan på en stafett och var ute i 119 min på en bana som var strax under fem km). Johanna Lännevall intar det översta steget på prispallen, går in med upplands flagga över axlarna, Mr Cool spelas i högtalarna.

Hela min tonårstid bestod av mycket orientering, på gott och ont, det fanns inte mycket tid över till att festa och göra misstag, vilket jag tog igen de sista två åren i gymnasiet när jag inte längre fick springa i ungdomsklasserna och inte längre hade lika stor chans att ta mig någonvart utan hård träning. Jag ville bara nämna det ifall någon tycker jag är tjatig med mina orienteringsminnen, för har man varje helg, och ibland även ett par veckodagar, i 5-6 år ägnat sig åt något så finns det mycket att säga om det, för det är ju hela grejen som är det roliga, inte bara att leta kontroller i skogen.

Jag kommer ihåg skivan, den som Robin glömde hemma hos mig, eller kanske fick jag den? Jag tänker igenom låtarna, Mr Cool, Everytime, någon remix av All the things she said... mycket skit, och så kommer jag på en låt, We Are, den med Ana Johnsson, den som var soundtrack till Spiderman 2... Ååååh! Det var 2004, ett par månader innan usm, och den enda meriten, eller meriterna, för det var 2 in 1 som jag faktiskt har att skryta med på riktigt.

-Uppland hade åtta löpare till start i samtliga klasser på måndagens klassiska distans.
I lagtävlingen räknades tiderna för de de tre bästa från respektive distrikt.

Många bra resultat gjordes av våra löpare där dagens bästa var Janie:s 2:a plats totalt i D15.

Hon var näst bäste upplänning i klassen. Bra sprunget Janie, och mot mycket hårt motstånd.
I samma klass var Rebecca 5:a och 3:e upplänning.




-Tisdag var det dags för sprinttävlingen. Efter frukost, städning och ilastning av bussarna åkte dessa halvnio till Högbo bruk.
Många som badade igen, Janie passade på att skaffa sig ännu fler meriter då hon på balanslinan
över sjön i duell mot Eddie skakade ned honom i vattnet.
Peder var uppe mot en Thor-kille, skriver inte mer här än att matchen var väldigt, väldigt kort.

Vid tio gick första starten, och än en gång var det många Rånäsare som gjorde bra resultat.

Malin var 2:a i D14 endast 12 sekunder från segern och Janie följde upp med ytterligare ett mycket bra lopp.
Hon kom 5:a totalt och var 2:e upplänning endast 1 minut och 34 sekunder efter segraren.
Grattis bägge två och fortsätt likadant i höst.
Erik var 12:a och 3:e upplänning i H15, Lisa var 4:e och Rebecca 5:e upplänning i D15
och Amanda gjorde ett bra lopp som 5:e upplänning i D13.


Stulet direkt från Rånäs arkiv, och när jag tänker på den där veckostarten kommer jag ihåg att jag kände mig så bra, så fräsch, så "på topp", jag skulle nog kunna göra vad som helst för att få tillbaka känslan av den där måndagen. Vet ni vad jag vann ? Eller vad jag tog av alla fina priser man kunde välja på (grillbestick, filtar, sovsäckar osv.)? Jo ett doftljus som luktade hallon, HAHA. Dessutom fortsatte jag inte alls lika bra, jag kom ju som sagt 112:a på usm senare. Nostalgi!

Kommentarer
Postat av: celina

Å. Den låten påminner mig om den enda gången i mitt liv som jag har ägnat mig åt att vara ute och springa för att få bra kondition. Lyssnade mycket på den och typ avril lavigne då. Höhö.

2010-05-05 @ 08:51:34
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Jag gillar den skarpt.... Avril däremot, hrm. Men kul att du har liknande minnen från den här. :D

2010-05-06 @ 00:32:05
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0