100410

Jag har legat i hela dagen lång, men nu ska jag sova.

Imorse började jag med att (äta frukost, såklart, men efter det) småstäda lite, satte igång spotify och satte smöret till bullarna på spisen, sedan gick jag tillbaka till datorn. Efter ett tag kom Grappe upp och sa att det brinner i köket, HAHA, det brann inte, men det var jävligt varmt och röken ringlade sig mot taket, fick brännmärken på armarna och handen av ångan medans jag i panik sprang och öppnade fönster och dörrar för att vädra ut all rök innan brandvarnaren satte igång. Ja, sen har jag hållit igång hela dagen, bakat, städat, varit värd, och tagit mig en runda i spåret på lite mer än 5 km idag igen.

En sak dock som vi skulle gjort men inte gjorde var att grilla, vart tog Svante vägen? Han är inte den som inte hör av sig om det blir ändrade planer, hoppas inget hänt. Det var meningen att han skulle kommit hit på eftermiddagen/kvällen, men han dök inte upp, han har inte svarat när vi ringt, inte på sms och han är inte inloggad på msn. Skrämmer skiten ur oss, får se imorgon om han är kontaktbar, annars kan man ju verkligen börja undra om det hänt något... han är ju inte den som alltid kör så lagligt.. bara som exempel.

Nu ska jag göra min vanliga nattningsritual och titta på ett "vem vet mest" innan jag somnar, katten ligger och tuggar på mina fötter och imorgon bitti är det back to work som gäller, jag gillar söndagar på hemtjänsten, på max också för den delen, det brukar vara lugnare på båda ställena då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0