Banta? Nej, det är ett fult ord. Finns det några synonymer? Som låter lite mer hälsosamma?

Japp, jag har börjat med en diet nu... eller lite smått att se över vad det är som hamnar i magen. No more donken i första taget i alla fall. Från och med nu ska jag försöka laga så mycket som möjligt själv, och då mest vitt kött eller vegetariskt. Inte så mycket godsaker (på kalas får man äta godsaker), inte så mycket mättade fetter (ex. keso istället för smör och olivolja som stekfett). Frukt och riskakor istället för godis. Som sagt, jag vet hur man gör jag har bara inte brytt mig förr. Men jag provar väl, sen får jag se hur länge jag orkar och om framförallt om jag känner någon skillnad. Imorgon kanske det blir en liten träningsrunda också, har känt mig lite risig på sistone men det kan vara en placeboeffekt av att jag känt mig pressad från olika håll också.

Om dagen, ja, vad ska jag säga...? Jag har varit duktig och utfört lite pre-städning, börjat lite smått att rensa upp, sortera tvätt och så vidare. Det har inte varit propert städat här på ungefär två månader så det är så dags nu, ska försöka tvinga ut karln att piska mattor och täcken någon dag och städa upp resten här då med. Min tanke var liksom att jag plockar undan och städar det mesta fint nu så kan han vara kvar hemma sedan och hjälpa till för en gångs skull om det inte tar så lång tid och hinner bli "jobbigt". Efter min pre-städning skulle vi åka till Lidl och köpa lite lågprisgrejer, då satt det en väldigt vacker lapp på bilrutan... ... .. en lapp som kräver oss på 700 kronor, typiskt att det ska hända i dessa tider. Det är så drygt att det aldrig finns parkeringar närheten, men om man ser på det på ett annat sätt så hade det kostat oss mer att betala för en parkering varje månad i ett år än att betala denna bot.

I övrigt ska jag jobba på tvätten i helgen, det är bra, då får jag alltså 2000 i lön nästa månad, skönt nu när jag inte vet om jag får ersättning eller ej från alfa. Ja och på lördagen ska jag ju sova hos C och där är det barnkalas för Julia fyller hela fyra år(!) imorgon, det var ju liksom igår hon föddes och imorgon är hon fyra år gammal, knäppt.

Och nu har jag inte så mycket mer att säga för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0