Resumé.

Lördagen var en riktigt lång dag.

Först skulle vi åka sextimmarskryssning, Jag, C, Sandra och Mini-C.
Bussen gick från stationen, men vi tänkte ta bilen dit. Henkan sa att det var poliser på stan... eh byn.... i RIMBO(?)! Jag har ingen barnstol i bilen, vi chansade, och hoppades. Men det var många poliser, och de stannade varenda en. Öppningsfrasen blev typ "Hej, har du råd med det där? Det blir två-och-ett-halvt-tusen."... Men jag stod på mig, jag var stark, jag sa att man fick göra så, kortare sträckor i baksätet, bara barnet har bälte på sig och det är provosoriskt, han frågade om jag ljög, jag pratade inget ljug. Jag pratade mig ur böter och jag är stolt. Men jag skakade i en kvart efteråt. Fyfan vad nervös jag var, höll på att få motorstopp på vägen ut från fickan där de stoppat oss.

Kryssning var kul, många besök i tax freen, och mycket tid i lekrummet, barnet fick speldjävulen i sig och en buffé som var lite av en besvikelse, men mätta blev vi, och stora magar fick vi.

Efter kryssning skulle jag hem till moderskapet och lämna över cigaretter, där var Staffan, åh lilla söta Staffan, vi spelade spel och han fuskade så han vann.... men jag såg genom fingrarna på det.

Sist men inte minst skulle vi fira Mickes 20-års dag. Det var kul ett tag, Mickis och jag slogs, Sanna sa, som vanligt när vi träffas alla, att vi tjejer borde hitta på mer saker tillsammans och Lillis blev rädd för mig av någon anledning. Sen ville Grappe gå hem, men jag ville stanna, då blev han förbannad och skulle göra slut..... men han gjorde det inte, fast det var väldigt lätt att säga att han ville... men det var tydligen massa småsaker som legat och kokat och det här blev överkokningen.

Igår när jag vaknade sa Grappe att Patrik ville åka och handla med oss, jättebra idé! Vi köpte färdiglagad lunch, SUSHI för min del, och ingredienser till pizza.... men Grappe var dålig på att göra pizza... han ville ha ketchup på, ketchup på pizza... blääää.

Jaja, det där var helgen i korthet. Jag är trött, men ska åka och jobba nu, jag vill inte jobba...

Kommentarer
Postat av: camilla

OOOJ en sån lördag!

2009-03-23 @ 19:11:33
URL: http://camillaoe.blogg.se/
Postat av: Janie

Ja, det var jobbigt att leva fram tills igår.

2009-03-24 @ 11:33:34
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0