PANIK!

Igårkväll hände panik 1

Någon började kasta snö på fönstren.... "ok fine" tänkte jag först, "säkert någon alkis som går snart". Men snöbollarna kom hårdare, och tillslut stod någon och bankade på dörren till uteplatsen, jag satt inne på toa och tänkte att nu går fönstren snart sönder, nu kommer någon in och mördar mig. Efter en kvart, kanske en havtimme, slutade det. Jag stannade på toan ett tag till, försökte lyssna om någon stod kvar därute. Kisse gömde sig under skrivbordet, hon hatar när någon knackar snällt, bank är ännu värre. Hon var helt skärrad och låg hela kvällen tittandes spanande mot fönstren.

Inatt slog tanken mig och panik 2 kom

Vart är mina nya löparskor som jag spenderat en förmögenhet på och använt en endaste gång?! Jag började frenetiskt leta, de var inte i hallen (där de borde stått om de kommit innanför dörren), så jag tänkte efter, jag hade inte sett dem i bilen idag heller väl? Jag var tvungen att gå ut och kolla, två gånger gick jag ut för säkerhets skull, men inga skor där heller. Så förmodligen har jag glömt dem i Hågadalssolan. KUL. Även fast man inte ska ha sådana känslor om ersättningsbara saker så har jag jätteont i magen, hur kunde jag glömma dem där? Mina alldeles nya skor som jag inte har råd att köpa om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0