Hej min kära lilla blogg....

som jag behandlar väldigt manodepressivt.

Mycket händer, eller egentligen inte, men jag har endel att skriva om nu.

Först om helgen som blev så bra. C och jag hade bestämt att vi skulle ut, men då bror min frågade om jag skulle med upp till fagersta och åka wakeboard så tyckte jag att det var ett prima tillfälle att åka till norberg när jag ändå var där och hälsa på den äldste. När jag skulle erkänna för C att jag lovat bort mig till någonting annat hade hon redan fått jobb över helgen, så hon blev bara glad och lättad att jag också lovat bort mig, ghuuud så skönt!

Så i helgen blir det till att leka vattensporter i regnet... kanske blir det bara bastu.

Sedan gammelmormor såklart. Jag vet inte exakt hur gammal hon är, inte så värst egentligen, men lite dement är hon, och väldigt busig har hon alltid varit. Hon sitter på ålderdomshem nu. När Josse fyllde år ringde hon och tackade för presenten, min mormor var ute och gick med gammelmormor då så hon fick prata med henne med. Då sade hon "Jag är ute och går, det är så skönt att vara ute och gå, skönt att komma ut från det där psykhemmet." (ev. felciterat eftersom jag hörde konversationen i andra hand och eftersom jag förmodligen förvrängt den själv, men själva meningen är densamma). Hon är rätt rolig hon, när hon var ung sydde hon in en råtta i frökens kläder (ev en död en). Men hon har väl alltid varit lite rebellisk. Jag kommer inte ihåg så mycket av historierna hon berättade när jag var liten, men den där med råttan fastnade.

Kommentarer
Postat av: Cissilini

Skön tant må jag säga! :-D Länge leve tanten!

2009-06-11 @ 22:37:26
Postat av: Janie

Lite bäst är hon.

2009-06-12 @ 12:32:44
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0