Blue is the colour, fotball is the game, we're all together and winning is our aim!

Och nej, jag är inte alls intresserad av fotboll. Knappt (att titta på) sport över huvud taget, och förlåt Camilla för jag hädar, men min bror har en skiva med Chelsea-sånger som han lämnat i bilen, och den där har verkligen fastnat.

Inatt sov jag sisådär 2½ timme. Klockan fyra vaknade jag (faktiskt innan väckarklockan ringde! Jag har blivit rätt bra på det, jag tänker på vilken tid jag vill vakna innan jag somnar och sen gör jag det... fast när jag inte har någonting att passa så kan jag sova hur länge som helst), drog mig lite.... typ 50 min, sen åkte jag till jobbet. Himla bra det där med att räkna att man kommer  ta en timme på sig även fast det bara tar tio min att göra sig iordning.

Sen bläbajsuschfanskap, mangla superheta lakan och upptäcka ännu en löneförhöjning(!), fast den här gången bara tre kronor, men alltid något. Hitta rikskuponger och riksdaler.

Åka hem och titta upp hur det där med a-kassa funktionerar. Så nu har jag mailat massa frågor till dem och hoppas på att jag kan få bidrag därifrån sedan när jag ska börja plugga. Undrar ifall det var något mer viktigt jag skulle göra idag?

Nästa vecka vilket som ska jag börja skapa rutin här. Jag är lite less på att vi går om varandra och bara är deprimerade i tid och otid, vi borde äta mer och sova bättre. Jaja, tråk tråk.... sammanfattning, jag har skrivit till a-kassan, något jag inte ens orkat kolla upp tidigare och gått och dragit på.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är okej. Jag brukar sjunga på andra lags låtar med ibland. Bajen bärs och rakade brudar.

2009-06-18 @ 17:23:42
URL: http://camillaoe.blogg.se/
Postat av: Janie

Haha, så bra :D. Att du inte klippte av vänskapsbanden på en gång menar jag:P.

2009-06-18 @ 21:13:22
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Cissilini

Man måste vara medlem i 6mån minst iaf innan man får någon a-kassa vet jag :-(

2009-06-19 @ 16:20:58
Postat av: Janie

Man kan få utan att vara medlem, men max 320 kr/dag.... typ stod det på hemsidan.

2009-06-20 @ 02:15:57
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Cissilini

jasså? Då har jag missuppfattat det, uppdatera om va de svarade sen, jag kanske också kan söka :-P

2009-06-20 @ 16:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0