Toppen på kullen, efter ikväll är det nerförsbacke.

Jag brukar tänka mig veckorna som små berg, fram till onsdag är det uppför, sedan går det nerför. Samma med arbetsdagarna, fram till matrasten upp, efter matrasten ner. När det kommer till siffror är det en fyrkantig spiral 1-10 går åt ett håll, 10-20 åt ett annat, och 20-100 åt ytterligare ett håll tills det börjar om. Nu vet jag att spiralen egentligen bara blir trekantig, men i mitt huvud går det ihop på något vis ändå. Månaderna ser jag som en cirkel, lite som en klocka, fast den går motsols. Såklart står den på högkant, så när hösten kommer är det uppåt man vandrar, i december-januari någon gång där brukar jag tänka att "nu är det på väg mot ljusare, lättare tider, nu går det ner igen". Jag funderar ibland på hur andra tänker på saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0