Jomenvisst.

Nu var det ju såhär att jag skulle sitta här och skryta om att jag hade blivit en mycket mer ordningsam och duktig person än förut. Jag planerar, jag ringer viktiga samtal, jag har ett jobb (även fast det är en vikarietjänst), en liten kissekatt som jag sköter om helt själv (utan att någon säger åt mig att mata katten eller rensa lådan), en bil och tänka sig, jag sköter till och med skolan prickfritt. Allt det skulle vara med, men här är problemet, jag har förträngt att mejla min mentor som jag så dyrt och heligt lovade tidigare idag :o. Jag är väl inte mer människa än alla andra helt enkelt.

Annars idag har det gjorts mycket.
Först var jag i skolan, där satt jag i fyra hela timmar i sträck och jobbade på ett, enligt mig, helt värdelöst papper om språkhistoria. Det är en del i svenska b-kursen som jag tycker borde tas bort.

Sen gick jag hem, ringde veterinär och bokade tid på onsdagen klockan tio, då ska kattlen få spruta.
Efter det ringde jag adressändring, och "så snart som möjligt", som han uttryckte sig i växeln, så är jag och Grappe officiellt sambos.

Sen åkte jag till lille Rimbo och hämtade ut mitt körkort, jag är ful på kortet, och även bilen togs med hem denna dagen.

Med bil kan man storhandla, men vi var inte så vana med att storhandla, så det blev inte mer än en och en halv kasse ändå :p.

Sist men inte minst åkte vi hem till Maria och pockade plommon.

Det var hela min dag skriven på lite isländskt vis, för som jag läste i mitt häfte idag så räknas mer handlingar än känslor i isländska sagor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0