för blod svett och tårar gör jag vad som helst

Jag har aldrig omringat mig bland hopar av tjejer.
Jag hade aldrig en fjortisperiod då jag tjuvrökte och fnissade med andra fjortisar bakom skolans idrottshall.
Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om mode, smink eller utseende generellt. Jag ville vara med folk jag faktiskt trivdes ihop med. Det intresserade mig inte att vara med i skolans "innegäng" eller ens att prata med dom. Jag brydde mig inte om deras falska skratt och rykten.
Jag förstår mig fortfarande inte på folk som faktiskt avundas dom, vad är äkta exakt med dessa människor? Dom klär på sig, beter sig och sminkar sig som folk förväntar sig att dom ska, dom umgås med "rätt" folk trots att dom kanske inte ens tycker om varandra, men så ska det vara, för det är "rätt". Livet är sjukt, människor faller in i mönster, alla ska vi vara som vi förväntas vara.

Jag kommer ihåg på högstadiet, hur hockeykillarna från min killkomis hockeylag brukade ge mig pikar för dom trodde vi låg med varandra, WHY ?! En kille och en tjej är nära vänner och sover över hos varandra ibland, då ska dom ha sex ?

Min tjejkompis blev gravid, då pratas det hejvilt igen, blickar och rykten, för man kan ju inte vara 16 år och seriöst ens fundera på att behålla barnet man har i magen, eller ?

Varför, VARFÖR ska den här världen vara så defekt ? Varför bara, jag blir så less på människor, jag blir rädd för människor.


Jag är långt ifrån perfekt själv, men vad kan man förvänta sig av någon som är född och uppvuxen i denna värld?
Jag försöker iallafall till skillnad från vissa andra som gör allt för att passa in.


Förlåt för detta emo inlägg, men jag var bara tvungen att ventilera lite.

Kommentarer
Postat av: Fabis

Såja... Vill du ha en kaka?

2008-06-19 @ 09:58:06
URL: http://fabiannystrom.blogg.se/
Postat av: Janie

Ja, jag kan ta en kaka :D

2008-06-19 @ 21:32:56
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Cissi

Lilla Emo Janie :-)

2008-06-20 @ 11:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0