O-ringsblogg m,m.


080721

17.45
Första dagen på o-ringen avklarad. Eller inte än, men första tävlingen iallafall. En bragd för lata lilla mig då det först var 1300 m till bussen, 3100 m (uppförsbacke) till starten och sedan ytterligare 5500 m orientering och sista 1300 tillbaka till stugan från bussen.
Har inte hänt så mycket häromkring ännu, alla bor så långt ifrån varandra så det är skittrist verkligen!
I'm stuck in this fcking cottage with my mommy.

Igår när vi åkte upp så höll vi på att krocka, jag tror inte att jag varit så rädd i hela mitt liv, eller nej, rädd är inte rätt ord, chockad kanske ? Det var en vääääldigt smal 90 väg, efter en inte alltför skarp kurva så kommer det en bil och åker i vår körbana, det var väldigt nära och gick så fort att man knappt ens hann reagera.

Ikväll kanske jag ska umgås med folk, ska se om jag får tag på några :P.

21.23
Och ett par timmar senare är dagen verkligen avklarad :). Nej, inga människor idag, men imorgon ska jag och Camilla leka på torget :D.
Hon hade tydligen slagit mig idag med en kvart, inte så förvånansvärt kanske :P, men någon sa att jag hade en bra placering. Själv vet jag inte, jag håller mig borta från resultaten.
Menmen, kvällen iallafall spenderades mest med tvn och även lite med mor.
Först var vi ner till torget i lindvallen och inhandlade solstolar. Det är ca en mil dit (!), i vanliga fall brukar dom flesta bo på en stor camping så kan man gå och hälsa på varandra, men inte iår nej.
Sen åt vi, jag tittade på tv,
sen hade Rånäs OK en liten "get together", sen tittade jag mera på tv och nu ska jag se serie eller film och sova :D.



Bilder från balkongen första dagen och Rånäsare i ring.

080723


10.29
Jag startar sent idag, 13.38 närmare bestämt. Så nu sitter jag ensam på hotellrummet och funderar på att klä på mig tävlingsdräkten och gå ut (dagens tc,tävlingscentrum, ligger precis utanför hotellet och det är jefla skönt).

Gårdagen spenderades mycket med Milla och Enköpingsborna, vi var först nere vid scenen tittade på svenne rubins och patrik isacsson, patrik sewger !
Sen var det prisutdelning till alla etappsegrare, Alexandra hade ju såklart vunnit, men hon har ju faen vunnit o-ringen totalt dom senaste fem åren så det har blivit mer som en vana än en kul överraskning att hon vinner.
Efter det var det dryghäng på torget (som måste vara det tråkigaste torg dom någonsin gjort,inga klätterväggar eller trampoliner eller någonting!) och sen åkte vi alla (utom Camilla som var tvungen att skjutsa några barn) hem till Jonte och tittade på kung fu panda och den var kul.
Justja, Jontes onda lillasyster KRAMADE mig igår när hon såg mig ! Hon är liksom ondska personifierad egentligen.

Nu ska jag klä på mig och gå ut och springa lite, tror vi har 5.8 km långt idag.

16.34

Jag har hunnit, hoppa på dom jättestora kuddarna, sprungit helseg och fått massage, asskönt !
Men Emma klagade på att mina ben var i stelaste laget och undrade om jag stretchat alls.
Konstigt ? Nej, inte efter dom här mördarbanorna.



En kudde grön, och en röd för dom mindre barnen skymtar bakom trädet,
målfållor från första och andra dagen, jag hade craft,
duschar med full insyn, lite bussköer.

080724


14.15
Yiiihaaa ! Idag sprang jag på tio min/km(55 min på 5.5 km, det efter att jag gått upp till toppen för det var en timmes kö till liften), och jag hade sprungit ännu fortare om jag inte bommat två kontroller.
I princip hela banan var lagd så man sprang uppe på kalfjället vilket var precis min melodi, för då kan man springa fort som fan och planera flera hundra meter framåt.
Jag var ca en kvart efter täten (två tjejer rankade mellan 200-300 i Sverige som anmält sig till lång istället för elit enbart för att få vinna, fult) plus att jag slog Camilla med tio minuter också som ett litet plus, men fan vad varmt det är!
Nu ska jag ut en stund igen och titta på folk, hur många som helst härute.

21.13
Sitter och pratar teflon med Grappe, har bowlat idag med Jonte, Jenny och mor, jag vann (första spelet) :).
Jippieyay !



Lite människor, låång backe, liftkö.



Me in tha springshnirt

Hemma igen.

Sista dagen var asvarm! 24 grader i skuggan kl nio, själv startade jag 10.00 i jaktstarten och hade en tjej 15 sek bakom mig, när jag fick definitionen så såg jag att jag hade åtta kontroller på 6 km (!), långsträckor enbart alltså, när man väl fick kartan i hand och sprang iväg så visade det sig att det var många halvlånga sträckor och en som var ca 2,5 km lång! Jag klarade mig ganska bra trots värmen och mycket gång, lite små krux i början pga värmen, MEN långsträckan gick jag rakt på och fick en klockren spik! Var så glad att jag studsade därifrån och ner till nästa kontroll, när jag kom in i mål var jag lite missnöjd, hur kunde jag varit ute 79,57 min på 6 km ?! Tittade på resultatlistan och såg att hon som vann bara hade knappt tio min bättre :o, totalt 37 av 70 otränad, så jag är nöjd. Det vände med Emmas mirakelmassage :P .
Allt som allt så är jag nöjd med o-ringen tävlingarna, saknade tätheten som brukar vara då alla bor tillsammans på en lerig camping och man bara kan gå över och hälsa på folk, men men, nästa år.
Efter o-ringen åkte vi till mormor träffade gammelmormor nu också, känns skönt att göra det lite ibland nu när hon börjar bli så gammal.
Igår åkte vi hem och sen åkte Grappe, jag, Mickis och Patrik och badade, efter det inhandlade vi ett wii, så just nu håller jag på att bli mördad för Grappe spelar wii sports, har precis fått ett slag i huvudet, så kanske ska vara med och leka istället för att bli misshandlad :P.

hejjs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0