Skola, veterinärbesök och ont i bena

Japp japp, igår var jag i skolan , för jag ska läsa upp betyg i svenska och religion, verkligen jättebra pedagog! Så nu får jag hoppas på betyg :).

 Efter det gick jag och min syster runt och tittade i diverse affärer först chili, där vi hamnade i en biosoffa som båda ansåg egentligen var för skön för att någonsin resa sig ifrån. Sen var vi in på helping hand precis ovanför och där gjorde jag mitt första second hand-fynd någonsin, en grön t-shirt för 25 spänn, helt klart värt, och ja, jag ska gå tillbaka dit, om man jämför med myrorna som vi var in på senare så är det för det första mycket billigare, sakerna är bättre uppsorterade och i bättre skick, iallafall av det jag såg. Sen blev det som sagt en tur ner på stan, för Josse skulle möta kusinvitamin och åka med hennes familj hem, och myrorna som sagt. Jag köpte ett par tygskor där, mest för jag hade skavsår av mina andra skor och inte ville gå barfota hem, men så blev det. Och så skulle jag visa Josse dom otroligt söta kattburarna/handväskorna på djuraffären, vad den nu heter, men sen var "shoppingturen" slut och jag gick hem, till tvättstugan, helt slut.

Idag har jag och katten varit hos veterinären, det gick jättebra och på alla kategorier fick hon ua, inte så anmärkningsvärt :P. Sen fick hon en vaccinationsspruta som inte var så uppskattad och så köpte vi ett stycke avmaskningsmedel. Alla var jättetrevliga på Ultuna och tyckte att lillkissen var väldigt kavat och pigg, vilket jag också tycker, hon är förvånansvärt framåt och har varit jätteduktig hela tiden sen hon kom till oss, hon är BEST. Dessutom skrev jag nu på pappren att hon heter Tisslan, inte kanske för att det var mitt namnförslag från början, jag tänkte mycket på vad både svärmor och Grappe nämnt, Klara, Miss Chess, Tova osv, men Tisslan är ändå det som är mest likt kissekatten och lillkissen och liknande som vi brukar säga till henne.

Nu sitter jag här hemma på Grappes dator och bloggar medans han spelar gh3 och Fabian tittar på, kissen ligger nog i buren sin och sover och jag har ont i benen, efter allt gående förmodligen, ikväll kanske det blir bowling och grillas ska det göras med :D.

Kommentarer
Postat av: celina

Döp henne till Kissekatten eller Lillkissen istället! Jag har en kompis vars föräldrar har två katter. De heter Katten och Kissen. Hihi.

2008-08-21 @ 12:12:35
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Haha :D

2008-08-21 @ 20:39:07
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0